Content production

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As an increasingly major asset to text production, digital publishing leads to new technological challenges relating to literature as well as to research, completely reshaping the writing and creation process. New technologies are the catalysts for major cultural changes thanks to continuously evolving contemporary publishing devices. For many centuries, the book has primarily been used to disseminate literary and scholarly content. Digital praxis provides a new support environment that reconfigures the production, formatting and circulation of content. This line of research analyzes these ongoing changes, while offering tools for producing literary and scholarly content.

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Debug your humanities - Canada Research Chair in Digital Writing Training

Serie of digital trainings for humanities.
These trainings will take place starting September 10, every Friday from 9:30am to 11am (Montreal time). These open and free meetings for all will be in person but it will be possible to follow them online and offline as they will be recorded.
You can join the training at this address: https://meet.jit.si/DebugHumanitesCRCEN
You can find the web site regarding the serie at this adress.

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Marcello Vitali-Rosati, « Qu’est-ce que l’écriture numérique ? », CORELA, HS-33, octobre 2020.

Il est évident que le statut du texte change profondément à cause de l’impact des technologies numériques. D’une part, dans les environnements numériques le texte est partout : les images, les vidéos, les clics, les objets et même les actions sont en réalité des séries de caractères. D’autre part, le texte acquiert une valeur opérationnelle. Comme le montrent Souchier et Jeanneret avec la notion d’“architexte”, le texte fait des choses, il produit d’autres textes ou des actions. La thèse de cet article est que ces changements en impliquent un autre: le texte devient un matériel architectural, dans le sens propre du mot – à savoir, et en dehors des métaphores, il est l’élément qui structure matériellement l’espace dans lequel nous vivons. Cette thèse est à la base de la théorie de l’éditorialisation, notion qui peut être définie comme “l’ensemble des dynamiques qui produisent l’espace numérique.”

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